Vill du också endast ha CE-godkända maskiner?

Är era maskiner godkända för professionellt bruk?

Alla våra maskiner är godkända för användning för både professionella verkstäder och privatpersoner. Vi väger säkerhet och driftsstabilitet riktigt högt - och därför är det också fundamentalt för oss att maskinerna är godkända och lever upp till våra kvalitetskrav.

Innan vi tar in en ny produkt i sortimentet oavsett om det är en billyft, däckmaskin eller annan verkstadsutrustning, ser vi till att alla maskiner är CE-godkända och uppfyller alla krav från Arbetsmiljöverket och maskindirektivet.


Vi kan alla våra maskiner utantill.

Vi har redan från start haft fokus på att våra maskiner ska byggas så likt som möjligt. Det betyder att kontrollpanelens insida i de flesta billyftar består av samma komponenter.

Det betyder också att vi kan lösa över 95% av alla små driftproblem via telefon så slipper din verkstad bli stillastående. Är det ett större driftproblem på en maskin så kan våra professionella servicemontörer ta hand om problemet med kort varsel.

Det garanterar en mycket snabb responstid för dig som kund om det skulle uppstå ett haveri eller problem med montering av maskiner.

Läs mer

Är du trött på att inte kunna få reservdelar?

Det är slut med det nu! I Billund har vi ett stort reservdelslager och därför ska du inte vänta i veckor på att få de reservdelar du behöver till din maskin. Vi har alltid över 500 olika reservdelar på lager som kan levereras inom 1 - 2 dagar.

Under kategorien reservdelar, hittar du vårt stora urval av reservdelar med bilder och beskrivningar för vilka maskiner de passar till.


Kan jag även få reservdelar till andra maskiner?

Reservdelarna vi har liggande är primärt till Nimalift, Cascos och John Bean men vi har genom åren hjälpt många med reservdelar till äldre billyftar. Några av de reservdelar vi har liggande kan anpassas, andra kan vi genom vårt nätverk skaffa med kort varsel.

Därför ska du inte vara rädd för att kontakta oss om du har problem med maskiner från en annan producent.

Läs mer

Se här vad Tom skriver:

Vi gillar glada kunder bäst

Det finns inte något värre än en missnöjd kund! Därför gör vi hos Nimalift allt vi kan för att göra våra kunder glada, och det lyckades som tur är.

Därför kan vi med god ro i sinnet säga att vi har branschens mest nöjda kunder. Tvivlar du så kan du kan själv läsa recensionerna under de enskilda produkterna eller på Trustpilot.

Du kan därför tryggt räkna med att vi kommer göra vad vi kan för att du också ska få en god upplevelse med din nya maskin. Vi känner till våra produkter bättre än någon annan och därför kan vi hjälpa dig från start till slut. Vi hjälper dig både i valet av maskin samt med hur du monterar och använder den på bästa sätt.

Vår inställning till saken gör att 9 av 10 av våra kunder vill rekommendera oss till sin omkrets. Det betyder väldigt mycket för oss.

Läs mer

Få en rundtur i Nimalift här

Här har vi gjort en liten video med en snabb rundtur i Billund, så att du kan få en inblick i vår vardag.

Tycker du också att det är svårt att välja leverantör av din nya billyft?

Läs då vidare här

Hos Nimalift har vi ett brett urval av både billyftar, däckmaskiner, balanseringsmaskiner & kompressorer till förnuftiga priser och med snabb leverans till din adress.


Funderar du på vilken maskin som passar till din verkstad?

Hos Nimalift har vi stor erfarenhet med rådgivning till just dig i valet av nya maskiner. Flera av våra medarbetare är faktiskt utbildade mekaniker och har arbetat i branschen, därför känner vi till de uppgifter du står med på din verkstad.

Vi har själva provat på att stå med en koppling som bråkar eller en 20" fälg med lågprofildäck som inte vill på, därför vet vi också vad du ska använda för att komma enkelt genom din arbetsdag.


Varför är det viktigt för dig att vi känner till dina arbetsuppgifter?

Det är viktigt för dig eftersom du på det sättet kan vara säker på att vi vet vad du gör till vardags och kan hjälpa dig med att välja den rätta maskinen första gången.

Det är en av orsakerna till att vi har så många nöjda kunder.


Vad behöver vi veta för att kunna hjälpa dig på bäst möjliga sätt?

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt redan i telefonen eller i vår sökfunktion är det ett par olika frågor som du ska ta ställning till.


Vilka reparationer utför du mest?

Vilken typ av bilar är det, personbilar eller varubilar?

Är det till ditt privata garage eller till en verkstad?

Hur många kvm är din verkstad och vad är takhöjden?

Läs mer